torsdag 5 november 2009

November

I morse, på väg till torsdagsschacket sveptes jag in i en kraftig snöby. Snö, blåst och skumrask i november. Ändå gick jag med lätta steg. I går var det nämligen dans på NSW ( Nackswinget, ingen brottarklubb ! ) och det förnekar sig sällan : livskänslan höjs, den lätta euforin sitter i ett tag. En särskild fröjd kom genom att jag fick dansa med E och det var alldeles för länge sen. I dansvärlden har jag några sådana vänner. Vi ses ibland, dansar och växlar några ord och leenden. Det känns bekant och hemvant även om man inte umgås. Med E utväxlar vi lite blogghälsningar då och då.

Livet känns mycket rikare med sådana " fellow travelers ". Nu borrar vi oss djupare in i kylan och mörkret. Fjärran de solvarma stenarna och stackmolnens Rorschachtest. Det gäller att inte glömma.

Det är bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

1 kommentar:

Puman sa...

Du har så rätt! Och tack för att du lyste upp min kväll på NSW, det var som sagt alldeles för länge sedan, men lika kul som alltid!
KRAM